Mary Brendan: Salonsskvaller

salongsskvaller

Mary Brendan: Salongsskvaller. Harlequin 2011.
(översättare: Frida Lindholm)

Fast jag är intresserat av historia, läser jag inte ofta historiska romaner. Den här boken är tredje del i en historisk Harlequin-serien, men jag har inte läst tidigare delar. Huvudpersonerna är June och Villiam Pemberton som är gifta. June tror att där är nånting på gång mellan sin man och hans tidigare fästmö och hon har också hört några rykten.

Jag måste säga att jag tyckte inte om boken. Personerna var ointressanta och ensidiga. Miljön och tiden beskrivs nästan inte alls och just de skulle vara de mest intressanta saker i historiska romaner. Den här var tråkig bok nästan hela tiden jag bara väntade när den slutar (jag är så dåligt att sluta böcker före de slutar på riktigt).

Det här inlägget postades i Harlequin, historiska romaner, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

