Marian Keyes: Under täcket

under täcketMarian Keyes: Under täcket. Norstedts 2002.
(översättare: Ingela Jernberg)

Marian Keyes är nuförtiden en av mina favoritförfattare. Till boken Under täcket har man samlat hennes krönikor om olika ämnen: hundar, skor, körkort, olika helger etc. De flesta är publicerats i olika tidningar i slutet av 90-talet eller i början av 2000-talet. Oftast är jag inte intresserat om författarna, bara deras böcker. Men jag har tyckt om andra böcker av Keyes, så läste jag också den här. Boken var helt okej, men inte så inressant som helhet än andra hennes böcker. Några texter var mycket intressanta och några var tråkiga, men jag tror att jag läste alltid för mycket på en och samma gång. Boken månne ha fungerat bättre om jag hade läst alltid bara ett par texter på rad.

Edit 4.11.2013: Suomeksi kirjan nimi on Peiton alla ja se sisältää Marian Keyesin kolumneja eri lehdistä. En kauheasti innostunut kirjasta, tykkään jotenkin enempi niistä Keyesin romaaneista.

Det här inlägget postades i noveller & krönikor, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

