Solo-tidning

photo8Många bibliotek har sådana ”återvinnings-bokhyllor” där kan man lämna sina gamla böcker och sedan någon annan kan ta dem med sig. En gång hittade jag ett exemplar av tidningen Solo (nummer 7/juni 2013). Jag känner inte helt bra svenska tidningar, så jag aldrig hade hört talas om den här.

Första reaktion var att Solo verkar att vara svenska Cosmopolitan, men på riktigt var det litet mångsidigare. Tidningen innehåller mode, kändisar, skönhet och hälsa, men mest fanns där alla slags artiklar om relationer och sex. Tidningen verkade att vara inriktad för typ 18-25-åringar. T.ex. artiklar om dålig semester och narkolepsi var intressanta, men i allmänhet var innehållet ganska ointressant. Kanske är jag bara för gammal?

I pärmen lovar man ”erotisk sommarnovell, extra många sidor”. Titeln var Parise suprise och skrivaren Jenny Jägerfeld. Huvudpersonen i novell vill ha sex med sin homosexuell kompis och sedan får det. Jag hade först tänkt att jag skulle göra en riktig novellanalys, men jag inte bara kunde det. Jag är inte säkert om jag vågade kalla texten skräp, men det vara ganska nära. Novell var så ointressant och tråkigt, att det krävde ganska mycket energi att läsa till slutet och i allmänhet jag har inte varit intresserad av texter som har sex som huvudidén.

(Bild från Solos huvudredaktörens blogg)

Det här inlägget postades i recensioner, tidskrifter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

