Katarina Mazetti: Familjegraven

familjegravenBoken är fortsättning för Grabben vid graven brevid, så om du vill inte ännu veta vad händer efter det, läs inte den här texten!

Katarina Mazetti: Familjegraven. StorySide 2005.

Bibliotekarien Desiree och bonden Benny fortsätter sitt förhållande och gifter sig. De får barn och bor tillsammans, men de är inte så lyckliga och verkar att de älskar inte varandra så mycket. Desiree är bara så trött för att sköta barn.

Jag läser nuförtiden ganska sällan ”vanliga” kärleksromaner, så det är ännu mer sällan när jag har läst sådana böcker om vanlig vardag. Boken var alltså ganska bra omväxling  för mig. Jag har sett filmen Grabben vid graven brevid ett par gånger och läst boken iår. Annars skulle jag ha aldrig ha hittat den här boken och den var ganska bra fynd. Jag kan inte säga vilkendera var bättre bok, så jag rekommenderar båda.

EDIT: Kirja on näköjään julkaistu suomeksi nimellä Kaiken se kestää. Tämä on jatkoa Naapurihaudan kaveri -leffan pohjana olevalle samannimiselle kirjalle. Kirjastonhoitaja Desireen ja maanviljelijä Bennyn arki ei ole mitään ruusuilla tanssimista tässä osassa.

Det här inlägget postades i kärleksromaner, ljudböcker, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

