Alexander McCall Smith: Kalaharis skrivmaskinsskola för män

kalaharis skrivmaskinsskola för mänAlexander McCall Smith: Kalaharis skrivmaskinsskola för män
(läste finska versionen Kalaharin konekirjoituskoulu miehille / Otava 2008)

Kalaharis skrivmaskinsskola för män är fjärde delen i serien Damernas detektivbyrå. Mma Ramotswe äger en liten detektivbyrå i Botswana och löser vardagliga problemer. Hennes assistent Mma Makutsi öppnar som sidobusiness en skrivmaskinsskola. De har också fått en konkurrerande detektivbyrån till staden.

Jag tycker inte läsa för spännande böcker, eftersom jag sover alltiddåligt efter dem och Damernas detektivbyrån är absolut inte en spännande serien. Faktiskt de här är inte alls ”riktiga deckare” fast problemlösning är en av temor. Mest beskrivs bara vardagen i staden. De här är bra underhållning tycker jag. Men jag tror att jag skulle kanske tröttna litet, om jag skulle läsa flera böcker från serien på rad….

(Suomeksi tämä on siis Kalaharin konekirjoituskoulu miehille, neljäs osa Naisten etsivätoimisto -sarjasta. Nämä ei ole oikeita dekkareita ja luen näitä hyvänä viihteenä silloin tällöin.)

Det här inlägget postades i deckare, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

