Dag 1: Den bästa boken som du läste på förra året

tiden där emellanJag läste så många bra böcker på förra året och därför kan inte välja den bästa, så jag presenterar en som var mycket bra. Tiden där emellan av María Dueñas publicerades på finska och jag fick det som förhandsexamplar från förlaget.

Jag hade inte hört om boken tidigare, men bestämde läsa den i alla fall och oj då, vad bra den var! Boken berättar om en spansk sömmerska som arbetar också som hemlig agent på 1930- och 1940-talet under spanska inbördeskrigen. Jag är intresserad av historia på 1900-talet, så boken var ganska bra för mig eftersom där fanns mera exotisk omgivning än i andra böcker som jag har läst. Som scen i boken är delvis Nordafrika som var också intressant.

(María Dueñasin Ommelten välinen aika oli yksi parhaista viime vuonna lukemistani kirjoista.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, historiska romaner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

