Dag 5: Boken som gör dig glad

lillebror_och_karlsson_pa_taketEtt par månader sedan läste jag Lillebror och Karlsson på taket av Astrid Lindgren och det var första gången på svenska för mig. Jag hade läst serien tidigare bara på finska och ville pröva den på originalspråket. Serien hade varit en av mina favoriter av Astrid Lindgrens böcker, men föregående läsning var flera år sedan. Karlsson på taket är så sympatisk och boken hade så bra stämning, så jag var ganska glad länge efter den. Jag har sparat två andra böcker för att läsa dem då när jag är inte så pigg och glad.

(Viime aikoina minut iloiseksi tehnyt kirja on Pikkuveli ja Katto-Kassinen.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, övriga böcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

