Sophie Kinsella: Mina hemligheter

mina hemligheterSophie Kinsella: Mina hemligheter
Damm 2009
(översättare: Carla Wiberg, omslag: Norma Communication)

Emma bor i London och arbetar som marknadsföringsassistent. Hon har många små hemligheter som hon inte delar med andra människor. Sedan berättar hon allt för en man som sitter bredvid henne i flygplanet. Senare får hon veta att mannen är amerikansk ägare av hennes arbetsplats och det här orsakar pinsamma stunder.

Jag ville läsa någon bok som behövde inte mycket tänkande och valde den här. Boken var läst ganska snabbt och mycket underhållande. Det var trevligt att följa om hon håller bra sina hemligheter och när allt avslöjas till andra människor. Jag hade läst boken tidigare och glömt handlingen, men den här är inte sådan bok att man borde minnas allt för alltid.

Om man vill ha böcker som har djupa tankar bakom handlingen eller som annars väcker tankar, sedan Sophie Kinsella är inte en bra val.

Det här inlägget postades i chick lit, recensioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sophie Kinsella: Mina hemligheter

  1. Ping: Omslag av Sophie Kinsellas Mina hemligheter i olika länder | Sockerslott

Kommentera

