Marian Keyes: Familjen Walsh A-Ö

familjen walsh a-öMarian Keyes: Familjen Walsh A-Ö
Norstedts 2013
(Översättning: Katarina Jansson)

Marian Keyes har skrivit fem böcker där flickorna av familjen Walsh är i huvudrollen. Jag har läst bara en av dem, eftersom sparar de andra för en rätt stund. Nu har Mamma Walsh sin tur att berätta. Hon har valt en eller flera ord för varje bokstav, men hon håller sig inte strikt i teman. Nästan hela tiden berättar hon om sina döttrar och alla underliga nymodigheter som de har hittat på.

Jag tyckte om den här, fast jag tror att jag har tyckt ännu mera de vanliga Keyes böcker. Jag läste Hermias bloggtext och hon tyckte inte alls om boken. Sedan tänkte jag att kanske jag tyckte mera eftersom jag har inte läst bara en av Walsh-böcker när hon hade läst flera.

Jag tyckte att den var ganska bra idé att låta mamma berätta och göra det enligt bokstaver. Boken var tillräckligt kort att det hann inte bli för konstig eller tråkig. Jag borde läsa den här på engelska för att jämföra vilka ord författaren har valt på riktigt (här var alltså även skandinaviska bokstaver med).

Det här inlägget postades i chick lit, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

