Merri Vik: Skriv upp det, Lotta

skriv upp det LottaMerri Vik: Skriv upp det, Lotta
(läste finska upplagan Kirjoita muistiin, Lotta / Karisto 1975)

Flick- och ungdomsböcker är på sätt och vis underhållningslitteratur, so jag har bestämt att presentera även dem här då och då.

Nu läste jag boken Skriv upp det, Lotta som är sjunde delen i serien. Det är slutet av vårterminen och Lottas skola gör en utflykt till en gammal stad. Sedan hinner hon också arbeta i sin pappas kontor.

Jag läste inte Lotta-serien när jag var yngre. Den här var andra boken som jag har läst och har tänkt att jag borde läsa hela serien. Jag vet inte varför jag var inte intresserad om serien, men nu tänker jag att de här är ganska bra flickböcker.

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

