Dag 9: En bok som du tänkte att du skulle inte tycka om, men älskade det

mordet på orientexpressenJag svarar att den var Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie. Jag älskade inte boken, men den var mycket bättre än jag trodde. Boken berättar om mord som händer i en tåg och sedan detektiv Hercule Poirot löser hur det har hänt.

Tidigare hade jag haft dåliga erfarenheter om Christies böcker. Jag hade läst två stycken som var inte riktigt bra och avbrutit flera, eftersom de var så tråkiga och gick vidare för långsamt. Sedan tänkte jag att jag måste försöka igen eftersom de böckerna är klassiker i alla fall och på denna gången hittade en bok som var helt okej.

(Positiivisesti yllättänyt kirja on omalla kohdallani Agatha Christien idän pikajunan arvoitus, joka osoitti, ettei kaikki Christien kirjat olekaan sellaisia tylsiä ja liian hidastempoisia.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, deckare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

