Dag 12: En bok som du älskade, men inte längre

Kitty och de röda skornaJag läste Kitty Drew-serien av Carolyn Keene då när jag var på lågstadiet (typ 10-12 år gammal). Jag tyckte om alla äventyrsböcker och sedan hittade jag Kitty-böcker när några mina klasskompisar rekommenderade dem för mig. Jag kan inte komma ihåg att hur många delar jag läste, men ganska många ändå. Min favorit var Kitty och de röda skorna, vilken handlade något mysterium med balettdansöser. Jag märkte i år att jag inte hade läst Kitty-böcker efter lågstadiet och undrar litet att varför. Normalt läser jag bra böcker många gånger och dessutom hade jag flera böcker av serien i min egen bokhylla. Jag ska ge nästan alla böcker bort och sparar bara ett par stycken som minnen.

(Aikaisemmin pidin Neiti etsivä -kirjoista ja nisitä erityissuosikki oli Neiti Etsivä ja balettitossujen arvoitus. Jostain syystä lopetin sarjan lukemisen, vaikka niistä pidinkin aikoinaan paljon.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

