Dag 13: Din favoritförfattare

Min favoritförfattare är fortfarande Astrid Lindgren, absolut. Jag har vuxit med hennes böcker och har aldrig slutat att läsa dem om och om igen fast jag har blivit äldre. De var bland de första böcker som jag läste självständigt när jag hade lärt mig läsa som 4-åring. Jag äger nästan alla hennes böcker och har samlat en del av dem på olika språk. Sagovärlden i hennes böcker är ganska unikt samt där allt är tryggt och problemer löser sig.

(Suosikkikirjailijoideni ykkönen on ehdottomasti Astrid Lindgren.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, övriga böcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

