Dag 15: Manlig favoritfigur

Snusmumriken har varit min favoritfigur i Mumin redan när jag var barn. Då tänkte jag att han är bra eftersom han har gröna kläder och gör utflykter. :D Nu tycker jag att han är intressant, eftersom han har så många intressanta egenskaper. Snusmumriken är klok och självständigt, vill inte fylla normer samt har egna åsikter.

Under sista åren jag har också börjat sympatisera hattifnattar av Mumin-böckerna. Jag vet inte om de är manliga, men jag måste nämna dem här. De är elektriska och tysta samt bara vandrar runt i grupper. Kanske de är så intressanta när läsaren kan inte veta på riktigt att vad tänker de och vad är de på riktigt.

(Suosikkimieshahmoni kirjoissa on Nuuskamuikkunen muumeissa, mutta sympatisoin myös hattivatteja.)

Det här inlägget postades i 30 days of books. Bokmärk permalänken.

Kommentera

