Dag 18: En bok som gjorde dig besviken

anna-kareninaJag kommer ihåg att Anna Karenina av Lev Tolstoj var en stor besvikelse för mig i gymnasiet. Den berättar en litet olycklig kärlekssaga. Jag hade läst tidigare flera ryska klassiker och tyckte ganska mycket om dem. Sedan valde jag den här för skolans läsedagbok och boken var inte så bra som jag hade hört. Eller sedan jag bara inte förstod varför alla tyckte om boken…. Jag tyckte bara att boken var tråkig och var svårt att få den läst till slut. Jag har hittat boken till min egen bokhylla och har tänkt att den skulle få en ny möjlighet i framtiden.

(Kirja, johon petyin, on Leo Tolstoin Anna Karenina. Olin odottanut jotain parempaa ja sitten kirja olikin ihan tylsä.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, kärleksromaner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

