Omslag av Sophie Kinsellas Mina hemligheter i olika länder

Jag ville jämföra litet hurdana bokomslag finns för samma böcker i olika länder. Jag valde som exempel Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Jag har recenserat boken här.

salaisuuksia ilmassa     mina hemligheter    can you keep a secret uk    can you keep a secret usa     les petits secrets d'emma   sag's night wwiter liebling

Ordning är finsk, svensk, brittisk, amerikansk, fransk och tysk omslag. I Frankrike de hade flera olika omslag. Huvudpersonen i boken berättar sina små hemligheter på flygplanen till mannen som sitter bredvid henne. Jag tycker att finsk och tysk omslag berättar mest om innehållet. Mest tycker jag om amerikansk och fransk omslag samt idén att hon skulle låsa sina hemligheter någonstans. Alla omslag är också pastellfärgade, men det är typiskt för chick lit.

Det här inlägget postades i allmänt, chick lit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

