Dag 19: Favoritbok som man har filmatiserat

en_geishas_memoarerEn geishas memoarer av Arthur Golden finns både som film och bok. De berättar om en ung japansk flicka som blir en geisha. Det är flera år sedan när jag läst boken eller sett filmen, men jag bara minns at båda gjorde en stor intryck och var mycket bra. Jag har varit mycket intresserad av Japan när jag var yngre, så den var en orsak att vara intresserad av En geishas memoarer. Jag läste boken ett par gånger och har tänkt att jag skulle läsa den igen, men har inte vågat (om jag hittar inte samma stämning igen).

(Suosikkikirjani, joka on filmatisoitu, on Arthur Goldenin Geishan muistelmat, jonka tapahtuvat sijoittuvat Japaniin. Tykkäsin sekä elokuvasta että kirjasta.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, historiska romaner, kärleksromaner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

