Ritta Jacobsson: Tina – Bästisfejden

tina bästisfejdenRitta Jacobsson: Tina – Bästisfejden
(läste boken på finska)

I början av Bästisfejden träffar Tina en mystisk pojke, som är sååå härlig. Sedan blir hon osams med sin bästis Mia. Typiskt tonårsdrama alltså… Berättelse är i form av dagbok som i alla andra böcker i serien.

Jag läste inte Tina-serien när jag var ung fast jag hade sett dem i bibliotek. I år har jag hittat några delar från loppmarknaden och läst dem för skojs skull. Jag tror att jag kunde ha tyckt om boken tidigare, men nu var det ganska svag läsupplevelse – helt okej, men inte hemskt bra.Tina är bara så irriterande människa. :D

Troligen skulle serien passa utmärkt för sådana typ 12-åriga tjejer som läser väldigt mycket. Jag har nu läst fyra delar asexton och tror att ska inte läsa flera.

(Kirja on suomennettu nimellä Nina kimpaantuu ja sisältää teinidraamaa poikiin liittyen parhaan ystävän kanssa. Ei tämä sarja kyllä kovin hyvä lukukokemus ole ollut.)

 

 

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

