Dag 21: Favoritbok som barn

äventyrens slottJag älskade äventyrböcker när jag var barn. Jag tyckte speciellt om Enid Blytons serier ”Fem”, ”Hemlighet” och ”Äventyr”. Jag började att läsa dem när jag var 8 år gammal och erkänner att jag tycker om samma serier fortfarande. Jag kan inte säga att bara en bok skulle vara den bästa, men tyckte mest om Äventyr-serien, eftersom de var tjockare och litet mera spännande än de andra serier. Det finns åtta delar i serien och jag tycker att alla är nästan lika bra, fast Äverntyrens slott har varit min speciell favorit. Jag hade planerat att jag skulle läsa hela Fem-serien igen på sommaren i år, men jag hann inte göra det – måste försöka nu på hösten!

(Pidin lapsena erityisesti Enid Blytonin seikkailukirjoista, erityissuosikkini oli Seikkailu-sarja.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, övriga böcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

