Johan T. Lindwall: Victoria – prinsessa och mamma

victoria---prinsessa-och-mammaJohan T. Lindwall: Victoria – prinsessa och mamma
Forum 2012

Johan T. Lindwall är hovreporter i tidningen Expressen. Han har skrivit boken Victoria – prinsessan privat 2010 och den här är utökad version av den efter bröllopet och prinsessa Estelles födelse. Boken berättar alltså om kronprinsessan Victorias liv (mest betonas tiden hon har varit 20+ år gammal).

Jag är intresserad om ganska många saker och bestämmer ofta att jag ska läsa mera fackböcker. Ofta är memoarer de intressantaste fackböcker. Finland är en republik och Sverige är den närmaste monarki, så här finns många som är intresserad av den svenska kungafamiljen (jag med!). Från boken kom inte så mycket nytt information för mig, eftersom jag har läst ganska mycket om svenska kungligheter. En intressant bok i alla fall!

Det här inlägget postades i fackböcker, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

