Cecelia Ahern: PS Jag älskar dig!

ps jag älskar digCecelia Ahern: PS Jag älskar dig!
(läste boken på finska)

Som huvudpersonen i PS Jag älskar dig! är 30-årig Holly, som är en änka. Hennes man Gerry har dött och lämnat åt henne tio kuvert. Holly ska öppna en kuvert per månaden och försöka fortsätta sitt liv med dem.

Fast boken handlar om döden, den är inte alltför sorglig, utan har lyckat att vara en lätt underhållningsbok. Jag har hört att boken är dålig, förutsägbar, klichéaktig och vad som helst, men jag tycker om den. Aherns skrivstil är sådan att jag trivs med hennes böcker. Jag tycker också om idéen att Gerry har lämnat brev åt Holly och han är då med i hennes liv.

(Kirja on suomennettu nimellä P.S. rakastan sinua. Se kertoo nuoresta leskestä, jonka mies on jättänyt hänelle kirjeitä kuukausittain luettavaksi. Tykkään tästä, osittain juuri Ahernin kirjoitustyylin takia ja kun pidin kirje-ideaa hyvänä.)

 

Det här inlägget postades i chick lit, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

