Beth Harbison: Anonyma skoälskares klubb

anonyma skoläskares klubbBeth Harbison: Anonyma skoälskares klubb
Norstedts 2010
(Översättare: Marita Palm, omslag: Miroslav Sokcic / iStockphoto)

Lorna arbetar i restaurangen, har mycket skulder och älskar skor. Hon startar en grupp för skoälskare för att de kan byta skor och dit kommer tre kvinnor. Helene är gift med en politiker som är ganska strikt. Sandra arbetar med telefonsex och har agorafobi. Jocelyn är inte intresserad av skor, hon behöver bara någon hobby för att hennes arbete som barnvakt är ganska ansträngande.

Jag är faktiskt ingen skoälskare, men jag läser ganska många modebloggar, så jag är redan van vid teman. Boken var inte sådan att jag skulle ha velat att läsa den på en och samma gång, men den var ganska underhållande. Jag googlade att Bet Harbison har skrivit flera böcker, men jag hittade inte flera översättningar.

(Tätä ei ole suomennettu ollenkaan eikä ruotsiksikaan näytä löytyvän enempää samalta kirjailijalta. Kirjan pääideana on neljän naista, joita yhdistävät kengät.)

Det här inlägget postades i chick lit, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

