Bokmässan i Helsingfors (del 1)

Kirja14_232x200_bloggaajat_harmaaBokmässan i Helsingfors börjar på torsdag. Jag har väntat redan flera veckor! Jag är en av de bloggare som fick bloggarpass dit (=gratis inträde varje dag). Därför har jag forskat noggrant program att vilka presentationer jag vill lyssna nu när jag kan besöka där hur många gånger som helst.

Det finns väldigt mycket intressant på mässan! De mest intressanta författare just nu är Maria Turtschaninoff (på plats torsdag och söndag), Tuija Lehtinen (fredag / söndag), Herman Lindqvist (lördag) och Timo Parvela (lördag). Annars vill jag lyssna svenskspråkig presentation om fantasy på fredag och om finska historiska deckare på lördag – de här två var de presentationer som jag vill absolut lyssna.

Helsingfors bokmässa på Mässentrums webbsida

(Helsingin kirjamessuille pääsyä olen odottanut jo monta viikkoa. On ylempänä mainitut kirjailijat, joita haluaisin päästä kuulemaan, mutta eniten kiinnostaa perjantaina oleva ruotsinkielinen fantasiaan liittyvä esitys ja lauantaina suomalaisista historiallisista dekkareista kertova.)

Det här inlägget postades i allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

