Sveaborgs bibliotek

Troligtvis alla finländare vet Sveaborg i Helsingfors och många har säkert även besökt där. (För er som inte vet platsen: Sveaborg är en gammal sjöfästning, som hör till Unescos världsarvlistan. Wikipedia berättar mera.) Jag gjorde en litet utflykt dit, eftersom jag verkligen gillar platsen. Jag visste att där finns en bibliotek, men hade inte besökt bibban tidigare. Den var en liten och mysig bibliotek, men om jag bodde där jag skulle behöva större utbud av böcker.

(Kävin ekaa kertaa Suomenlinnan kirjastossa!)

 photo suomenlinnankirjasto1_zpsedaa4ba2.jpg

 photo suomenlinnankirjasto3_zps5c039dfb.jpg

Det här inlägget postades i resor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

