Robert Galbraith: Gökens rop

gökens ropRobert Galbraith: Gökens rop
(läste boken på finska)

Robert Galbraith är J.K. Rowlings pseudonym och här genren är deckare. Huvudpersonen är detektiven Cormoran Strike, som tar reda på om en modell gjorde självmord eller var det någon annan som mördade henne.

Jag läser ganska sällan deckare, eftersom det är ganska svårt att hitta sådana som är inte för spännande för mig. Jag var litet rädd på förhand om den här, men märkte att boken var passlig för mina nerver. Den här liknar en klassisk deckare och några bloggare hade jämfört stilen med Agatha Christies stil.

Boken var ganska bra, så jag läser även uppföljaren som har redan publicerats.

Jag deltar med texten till Pocketlovers utmaning Tre på tre.

(J. K. Rowlingin salanimellä kirjoittama dekkari, joka on suomennettu nimellä Käen kutsu. Tykkäsin, vaikken dekkarifani normaalisti olekaan.)

Det här inlägget postades i deckare, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

