Helena S. Paige: Hon går på bröllop

hon-gar-pa-brollopHelena S. Paige: Hon går på bröllop
Albert Bonniers förlag 2014
(översättning: Hanna Svensson, Elina Grandin)

Det finns sådana barnböcker att läsare får välja vad händer sedan och man kan inte veta i början hur boken slutar. Hon går på bröllop är sådan bok för vuxna och den beskrivs som erotisk äventyr. Bästa väninnan av huvudpersonen ska ha bröllop. Det behövs arbete före festen och i festen finns det flera möjligheter för äventyr. Det är också möjligt att träffa män och ha sex, därför boken kallas erotisk äventyr.

Jag tycker faktiskt att det är roligt att påverka hur historien går vidare. Det slutar förr eller senare: på min första läsning nådde huvudpersonen inte ens hela bröllopet. Jag provade ett par olika alternativ och fick alltså ett par olika äventyr. Det är ganska praktiskt att ha flera olika historier i en och samma bok. :D I allmänhet läser jag inte erotisk litteratur, men nu ville jag läsa boken på grund av möjlighet att välja sitt äventyr.

Det finns också en annan bok från samma författare, Hon går in på en bar och jag skulle gärna läsa flera.

(Suomeksi tämä ollaan ilmeisesti julkaisemassa englanninkielisellä nimellä A Girl Walks into Wedding. Lukija saa tehdä valintoja päähenkilön puolesta ja tarina etenee sitten niiden perusteella. Pidin jo lapsena vastaavista kirjoista, joissa sai itse valita asioita. Tykkäsin tästä, vaikken olekaan normaalisti eroottisen kirjallisuuden ystävä.)

Det här inlägget postades i övrig underhållningslitteratur, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

