Dag 26: En bok som förändrade ditt åsikt om något

lingon & läppstiftJag har läst redan länge journalist Noora Shinglers blogg Kemikaalicocktail (på finska). Hon har skrivit boken Lingon & läppstift där hon skriver om samma temor som i bloggen: ekologisk levnaddsätt, matrecept, konsumption och liv utan onödiga kemikalier. Boken har väckt mig för att tänka mina vanor och hur mycket problematiska saker finns i våra vardagsliv. Jag borde äta hälsosammare och tänka mera ekologist (oftast bara orkar inte). Boken var mycket nyttig för mig och kanske gör jag någonting bättre än tidigare.

(Kirja, joka muutti näkemyksiäni, on Noora Shinglerin Marjoja & maskaraa, joka herätti ajattelemaan omia tapojani ekologisuuteen ja kuluttamiseen liittyen.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, fackböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

