Dag 29: En bok som alla hatar men inte du

allt jag önskar migAllt jag önskar mig av Gregoire Delacourt kom ut på finska cirka 1,5 år sedan och jag fick den som förhandsexemplar. Boken berättar om en kvinna som vinner mycket pengar i lotteri och vet inte på riktigt vad ska hon göra. Många finska bokbloggare tyckte inte om boken och sade att den var naiv och förutsågbar. Jag tyckte olikt: att boken var bra och sympatisk samt det var (för mig) inte så lätt att säga hur den slutar. Det var intressant att se hur hon gör och tänka samtidigt vad skulle jag göra med lotterivinst.

(Kirja, josta muut eivät pitäneet, mutta josta minä pidin, on Gregoire Delacourtin Onnenkoukkuja. Monet piti sitä ennalta-arvattavana yms. mutta mun mielestä se oli hyvä ja sympaattinen.)

Det här inlägget postades i 30 days of books, övrig underhållningslitteratur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

