Dag 30: Din favoritbok någonsin

harens årDen här skrivutmaningen har varit bra sätt att analysera mina läsupplevelser och jag har presenterat här många bra böcker. Jag har läst så många bra böcker under årena, så jag kan inte välja bara en som skulle vara den bästa. En bra bok som jag har varit en av mina favoriter över tio år är Harens år av Arto Paasilinna (min recension finns här), eftersom den är en välskriven ”road trip”. Den får presentera idag ”min favoritbok någonsin” som kan vara redan i morgon någon annan bok.

(Parasta kirjaa ikinä on tosi vaikea valita. Tänään se saa luvan olla Arto Paasilinnan Jäniksen vuosi, joka on hyvin kirjoitettu ”road trip”.)

Det här inlägget postades i 30 days of books. Bokmärk permalänken.

Kommentera

