Film: När Lucy Sullivan skulle gifta sig

när lucy sullivan skulle gifta sigNär Lucy Sullivan skulle gifta sig (Storbritannien 1998)

Jag har tyckt ganska mycket om Marian Keyes böcker. Jag läste ett par år sedan När Lucy sullivan skulle gifta sig och nu tittade jag tv-serien som baserar sig på boken.

Huvudpersonen är Lucy Sullivan, som går med sina kompisar till en spåkvinna, som säger att hon ska gifta sig fast hon har inte ännu en man. Huvudteman är kärleksrelationer, men även familjerelationer och vänskap är viktiga temor.

TV-serien var ganska underhållande och var en bra val när jag hade behov för en lätt film. Alltså jag rekommenderar både boken och TV-serien.

(Katsoin Lucy menee naimisiin -kirjaan perustuvan TV-sarjan. Tykkään kirjasta ja sarjasta molemmista, tämä oli oikein viihdyttävää katsottavaa.)

Det här inlägget postades i chick lit, filmer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

