Moa-Lina Croall: Jag blundar och önskar mig något

jag-blundar-och-c3b6nskar-mig-nc3a5gotMoa-Lina Croall: Jag blundar och önskar mig något
(Alfabeta 2012)

Boken berättar om 12-årig Lisa och hennes bästa vän Nova, som vill vara med i en tjejgäng.

Jag köpte boken kanske ett par år sedan när jag fick det billigt. Boken var en liten besvikelse, jag tyckte inte om den hemskt mycket. (Nu kan jag inte skriva någonting vettigt, men ville posta om boken eftersom den passar i mina läsutmaningar.)

– Nordisk läsutmaning: Sverige / Kaosutmaning 2015: svensk ungdomsbok –

(Ruotsalainen nuortenkirja, jota ei ole suomennettu. En tykännyt mitenkään kauheasti.)

Det här inlägget postades i ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Moa-Lina Croall: Jag blundar och önskar mig något

  1. Ping: Litterär utflykt i Norden-sammanfattning | Sockerslott

  2. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

