Elsa Billgren: Man kan vinka varandra från balkongerna

man kan vinka varandra från balkongernaElsa Billgren: Man kan vinka varandra från balkongerna
Novellix 2013

Elsa Billgren är en svensk modebloggare och den här novellen är hennes skönlitterär debut.

Novellen berättar om två tonåriga flickor som är på semester i Italien med sina familjer. Man kan känna semesterstämning och hur föraldrar kan vara pinsamma. Jag tyckte faktiskt om den här! På början förstod jag inte att flickor är så unga, men det var inte någon problem för mig. Novellen hade samma stämning som många ungdomsböcker och därför jag rekommenderar den även för yngre läsare. Jag är inte säker om den här skulle fungera som roman, alltså novellängden var bra för berättelsen.

(Tämä on ruotsalaisen bloggaajan Elsa Billgrenin kaunokirjallinen debyytti, jota ei löydy suomeksi julkaistuna. Se kertoo kahden tytön lomasta Italiassa ja on nuortenkirjamainen. Tykkäsin!)

Det här inlägget postades i noveller & krönikor, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

