Solsidan

solsidan 1Jag äger inte TV, så oftast vet jag inte mycket om olika TV-serier. På våren läste jag om svenska serien Solsidan från någon blogg och sedan köpte jag första säsongen på DVD (nu har jag sett alla fyra säsonger). Troligen vet alla redan att serien berättar om två familjer som bor i Saltsjöbadens Solsidan och stilen är komedi.

Först kändes att hela serien är dum, men så småningom har jag börjat tycka om den. Det är bara så roligt att följa vad huvudpersonerna hittar på och det är bra att huvudidén är inte komplicerade relationer (orkar inte följa sådana). Jag tycker inte om är en av personer, Ove Sundberg. Han är så dum att jag tål inte honom: han är så snål och fattar inte vad är dumt eller när folk vill inte se honom. :D (Det är möjligt att han försvinner efter femte säsongen!!)

Min koncentrationsförmåga har blivit så dålig inom senaste åren, så dessa kortare avsnitt (ungefär 20 min) är bra för mig. Det bästa avsnittet hittils har varit bröllop av Alex och Anna (det sista på andra säsongen), eftersom jag gillar bröllop och man hade lyckat att visa hurdant sådana fester och förberedelser kan vara.

Här är en av de bästa TV-serier någonsin, så jag verkligen hoppas att femte säsongen ska inte bli den sista säsongen.

(Solsidan on yksi parhaista TV-sarjoista koskaan! Se on vaan niin hauskaa seurata, että mitä ne keksii seuraavaksi eikä tähän ole tungettu monimutkaisia ihmissuhdekuvioita.)

Det här inlägget postades i filmer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

