Denise Vega: Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)

klicka härDenise Vega: Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)
Damm 2005
(Översättning: Jessica Danielsson, omslag: Cecilie Vold Johnsen)

Huvudpersonen är Erin, som börjar sjunde klassen i skolan. Hon har inte längre samma lektioner med sin bästa vän, så hon måste klara ensam. Erins hobby är datorer så hon börjar i skolans dataklubb där hon träffar en trevlig pojke.

Jag tyckte om boken! Det känns att jag har inte hittat några bra ungdomsböcker nyligen, så den här var en bra fynd. Jag tyckte om att boken handlade om blogg och datorer. Man har publicerat boken år 2005 och då var det inte så vanligt att någon skulle ha blogg, åtminstone här i Finland alla hade en egen nätsida då.

– Läsutmaningar: Kaosutmaning 2015 / huvudperson som bloggar –

(Blogi- ja tietokoneaiheinen nuortenkirja, jota ei ole suomennettu.)

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Denise Vega: Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)

  1. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

