Maria Lang: Rosor, kyssar och döden

rosor kyssar och dödenMaria Lang: Rosor, kyssar och döden
Norstedts 2013
(omslag: Studio E / Lucy Davey)

Det ska bli en förlovningsfest, så folk har samlat sig i en herrgård på Bergslagen. Sedan en av dem dör och man måste ta reda på om det var mord och vem gjorde det. Boken är en klassisk pusseldeckare.

Jag har fått rekommendationer att jag borde testa Maria Langs böcker och den här var alltså den första som jag har läst. Boken var helt okej, inte spännande (bra för mig), litet gammalmodig och litet tråkig kanske.

Jag tror att jag ska testa någon annan Langdeckare senare, men fick inte genast stor lust att läsa dem alla.

(Suomennoksen nimi on Ruusuja, rakkautta, rikoksia. Tämä oli eka Maria Langin dekkari, jonka luin. OK kirja, muttei aiheuttanut hirveää intoa kirjailijan tuotantoa kohtaan.)

Det här inlägget postades i deckare, recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

