Lista: Böcker jag vill läsa

Det känns att jag har ingenting för att läsa, men samtidigt det finns så många böcker som jag vill läsa. Jag har ingen sommarlov, så jag behöver inte någon sommarläsning – bara böcker som jag ska läsa när jag har tid.

De här vill jag läsa:

  • de fem böcker av Marian Keyes som jag har inte läst ännu
  • Sophie Kinsella: Bröllopsnatten
  • Cecelia Ahern: The Time of my Life och One Hundred Names (de finns inte ännu på svenska)
  • Meg Cabot: Babbeldrottningen, Håll huvudet kallt och Ett oemotståndligt begär
  • Lauren Weisberg: Diamanter är för evigt och Hämnden bär Prada
  • Annika Luther: Lärarrummet
  • de böcker som Sophie Kinsella har skrivit med namn Madeleine Wickham
  • Sophie Kinsella: Shopaholic i Hollywood
  • några svenska ungdomsböcker

Sedan vill jag läsa någonting av de här författare:

  • Martina Haag
  • Denise Rudberg
  • Kajsa Ingemarsson
  • Viveca Sten (svenska deckare som är inte för spännande, tror jag)
  • Leena Lehtolainen (finska deckare)
  • David Nicholls

De här vill jag läsa på nytt:

  • Airhead-trilogin av Meg Cabot
Det här inlägget postades i allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

