Linn Hallberg & Margareta Nordqvist: Hoppa högt Sigge

hallberg-lin-hoppa-hogt-siggeLinn Hallberg & Margareta Nordqvist: Hoppa högt Sigge
(BonnierCarlsen 2011)

Jag läser tidvis hästböcker fast jag har aldrig ridit. Nu testade jag en av Sigge-böcker, eftersom serien är populär, men jag hade läst ingen av dem.

Boken berättar om 9-årig Elina, som rider och hennes favoritponny heter Sigge. Hon väntar ivrigt att hon skulle få sköta Sigge och nuvarande skötare är inte så vänlig mot henne.

Jag tror att jag ska inte fortsätta med serien, den här räcker. Jag gillar mera hästböcker med äventyrer. Oftast orkar jag inte de här som innehåller bara vardagen på stallet (eftersom jag inte rider själv), bara då om de har någon djupare teman eller relationer.

– Läsutmaningar: Kaosutmaning 2015 / 11. Läs en bok som kom ut 2011  och Nordisk läsutmaning –

(Testasin tätä heppakirjasarjaa yhden kirjan verran, suomennos on nimellä Yli esteiden, Sinttu! En nyt kauheesti innostunut, kun tykkään enempi seikkailullisemmista heppakirjoista.)

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Linn Hallberg & Margareta Nordqvist: Hoppa högt Sigge

  1. Ping: Litterär utflykt i Norden-sammanfattning | Sockerslott

  2. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

