Meg Cabot: Babbeldrottningen

babbeldrottningenMeg Cabot: Babbeldrottningen
(Prisma 2007 / Översättning: Katarina Falk, omslagsfoto: Jan Cobb)

Huvudpersonen är amerikansk Lizzie, som har tidvis svårt att hålla sig tyst. Hon har slutat i college och reser första gången till Europa efter sin engelsk pojkvän. Slutligen reser hon till Frankrike där hennes gamla kompis arbetar i en slott.

Meg Cabot har varit en av mina gamla favoritförfattare. Jag hade en känsla att jag skulle gilla även Babbeldrottningen, så har sparat boken länge. Och jag hade rätt, boken var så bra! En underhållande handling, intressanta personer och bra skrivsätt. Lyckligtvis har jag även fortsättningar hemma!

– Läsutmaningar: Kaosutmaning 2015 / Läs en bok om att resa –

(Meg Cabotin eka aikuistenkirja, jota ei vieläkään ole suomeksi. Tykkään ja paljon!)

 

Det här inlägget postades i övrig underhållningslitteratur, recensioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Meg Cabot: Babbeldrottningen

  1. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

