Melanie Gideon: Kvinna 22

kvinna-22Melanie Gideon: Kvinna 22
(Månpocket 2014 / Översättning: Katarina Jansson, omslag: Madeline Meckiff & Klara Johansson)

Alice Buckle är inte så nöjd för sin äktenskap. Sedan får hon en undersökning om äktenskap och börjar svara till forskaren via e-post. Senare börjar de kommunicera även i Facebook.

Först tänkte jag att jag gillar boken ganska mycket, men sedan började jag bara tänka att den skulle vara kortare. Jag orkade inte vara intresserad om Alices svar för undersökning och gissade för tidigt att hur boken skulle sluta. Som helhet boken var ändå helt okej, men inte så bra som jag trodde. Om man gillade Inbox (1) av Daniel Glattauer, sedan man gillar även den här.

– Läsutmaningar: Kaosutmaning 2015 / Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet –

(Suomennettu nimellä Vaimo 22. Ok kirja avioliittoteemalla, mutta olisi saanut olal lyhyempi ollakseen hyvä.)

Det här inlägget postades i övrig underhållningslitteratur, recensioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Melanie Gideon: Kvinna 22

  1. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

