Mårten Melin: Jag är ett litet liv

jag-ar-ett-litet-livMårten Melin: Jag är ett litet liv
(Hegas 2013, omslag: Malin Ahlin)

Jag försökte hitta några dikter och hittade den här. När jag gick på skolan, fick jag en uppfattning att jag borde förstå dikter och kunna tolka dem, men jag inte kan. Därför har jag försökt bara läsa dikter och försöka glömma de där tankar. Eftersom boken är lättläst och inriktat för unga, känns det att jag kan äntligen förstå dikter. Mårten Melin har skrivit även flera diktböcker, så jag tror att jags ska läsa även dem.

– Läsutmaningar: Kaosutmaning 2015 / 19. Läs en bok med ett pronomen i titeln + Nordisk läsutmaning –

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mårten Melin: Jag är ett litet liv

  1. Ping: Litterär utflykt i Norden-sammanfattning | Sockerslott

  2. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

