Märta Tikkanen: Århundradets kärlekssaga

århundradets kärlekssagaMärta Tikkanen: Århundradets kärlekssaga
(Schildts & Söderströms 2015 / omslag: Anders Carpelan)

Jag har presenterat boken tidigare i serien ”30 days of books” och sade att den här är den mest överskattade boken (eftersom så många bloggare tycker om denna).

Jag läste boken på nytt eftersom jag behövde en bok på vers för läsutmaningen. Fast boken innehåller dikter, liknar den mera en roman än en diktsamling. Den berättar en historia om en kvinna vars man är alkoholist och hon försöker klara vardagen med barn.

Många har tyckt om boken, men jag tycker inte. Jag har svårigheter att läsa dikter och jag behöver lättare dikter för att kunna njuta av dem. Teman var ganska ointressant och normalt vill jag läsa gladare böcker.

– Läsutmaning: Kaosutmaning 2015 (34. Läs en bok på vers) –

Det här inlägget postades i kärleksromaner, recensioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Märta Tikkanen: Århundradets kärlekssaga

  1. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

