Elin Nilsson: Flyt som en fjäril, stick som ett bi

flyt somElin Nilsson: Flyt som en fjäril, stick som ett bi
(Alfabeta 2013)

Boken berättar on 14-årig Mirandas liv. Hennes största hobby är simning och hon simmar oftast med fjärilstilen. Annars här finns allt vanligt som i andra ungdomsböcker: skolan, familjen, kompisar osv.

Jag köpte boken ett år sedan när jag fick den billigt. Nu tycker jag att denna var verkligen ett bra köp. Jag tror att det var sportteman som gjorde boken intressant, fast jag har aldrig varit själv en stor sportmänniska.

– Läsutmaning: Kaosutmaning 2015 (Läs en bok med idrottsanknytning) –

Det här inlägget postades i recensioner, ungdomsböcker. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Elin Nilsson: Flyt som en fjäril, stick som ett bi

  1. Ping: Kaosutmaningen 2015 | Sockerslott

Kommentera

