Film: Grabben i graven bredvid

grabben i graven bredvidGrabben i graven bredvid (2003)

Bibliotekarien Desiré (Elisabet Carlsson) bor i en småstad. Hon träffar mjölkbonden Benny (Michael Nyqvist) på gravgården. De börjar en relation och tidvis är det mycket svårt när de kommer från olika världar.

Jag har sett filmen ett par gånger tidigare. I allmänhet tycker jag om romantiska komedier, så den här är ganska bra val för mig. Jag tycker att filmen är ganska underhållande därför att Desiré och Benny är så olika.

Filmen baserar sig i Katarina Mazettis bok. Jag har läst den ett par år sedan, men kan inte komma ihåg om den är olik än filmen.

Det här inlägget postades i filmer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

