”Minirecensioner”

Inspirationen har varit borta, så jag inte har öppnat bloggen på sistone. Under pausen har jag läst t.ex. de här:

vattenmelonenMarian Keyes: Vattenmelonen (Norstedts 1998)

Huvudpersonen Claire har just fått en bebis och sedan hennes man lämnar dem. Hon flyttar tillbaka hos sina föräldrar och väntar att livet skulle gå vidare.

Jag försöker läsa genom alla de böcker av Marian Keyes som jag inte har läst. Jag hade tänkt att boken är inte intressant och de där allvarligare temor i underhållningslitteratur kan vara vad som helst. Stilen var ändå den samma som alltid i Keyes böcker och därför var boken helt okej.

 

små citroner gulaKajsa Ingemarsson: Små citroner gula (Forum 2004)

Huvudpersonen är Agnes från Stockholm. Hon arbetar på restaurangsbranschen, men allt börjar gå dåligt och hon försöker få allt i ordning.

Jag hade försökt att läsa boken tidigare, men hade inte slutfört den. Nu lyssnade jag boken och märkte att jag orkade följa handlingen bättre. Jag märkte även att boken var ganska intressant. Fast Agnes inte levde tidvis sådant liv som hon ville ha, stämningen var inte hopplös.

Det här inlägget postades i övrig underhållningslitteratur, ljudböcker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

